هموطنان عزیز، در راستای بهینه سازی و سرعت بخشیدن به ارایه خدمات کنسولی به اطلاع می رساند ، از ابتدای آبان ماه سال جاری 1398 گام سوم و چهارم بهره برداری از سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی موسوم به "میخک" عملیاتی گردیده است. بر این اساس صدور گذرنامههای عادی ( غیر از الکترونیک ) و نیز بخش عمده ای از ارایه خدمات وقایع اربعه(به جز فرآیند صدور شناسنامه برای افراد بالای هجده سال و مشمولین بند 6 که در گام های بعدی فعال خواهد شد) صرفا از طریق سامانه میخک انجام میپذیرد. لذا کلیه متقاضیان این نوع خدمات ، باید قبل از مراجعه به نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ( سفارت یا سرکنسولگریها) نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم ها و ورود اطلاعات و نیز بارگذاری تصاویر مدارک ضروری تعیین شده در هر مورد در سامانه میخک به آدرس www.mikhak.mfa.gov.ir اقدام و کد رهگیری دریافت نمایند. در مرحله بعد متقاضیان پس از مراجعه به نمایندگیهای کشورمان و ارایه کد رهگیری، خدمات کنسولی مربوطه را دریافت خواهند نمود.